Retourneren
Mocht het ontvangen artikel niet voldoen aan je verwachtingen, dan heb je de mogelijkheid om een retourlabel aan te vragen binnen de 30 dagen na ontvangst van je pakket. Dit doe je door in te loggen met het email adres waarmee je bestelde. Je hebt hier géén account voor nodig.
Is de aankoopwaarde van het artikel groter dan €60?
JA: Je kunt het artikel GRATIS retourneren:
- Als de aankoopwaarde van het artikel groter was dan 60€;
- Als de bedenkingstijd van 30 dagen na ontvangst niet is verstreken;
- Als het artikel compleet is;
- Als het artikel onbeschadigd is;
- Als het artikel ongebruikt, ongedragen en/of ongewassen is;
- Als het artikel voorzien is van originele verpakking;
- Je krijgt dan het volledige orderbedrag inclusief verzendkosten gecrediteerd.
- Je krijgt dan het volledige orderbedrag inclusief verzendkosten gecrediteerd.
NEE: Je kunt het artikel terugsturen mits betaling van 7€ retourkosten:
- Als de aankoopwaarde van het artikel kleiner was dan 60€;
- Als de bedenkingstijd van 30 dagen na ontvangst niet is verstreken;
- Als het artikel compleet is;
- Als het artikel onbeschadigd is;
- Als het artikel ongebruikt, ongedragen en/of ongewassen is;
- Als het artikel voorzien is van originele verpakking;
- Je krijgt dan het volledige orderbedrag inclusief verzendkosten gecrediteerd. Enkel de kosten voor retour van jouw thuis naar onze webshop zijn voor eigen rekening.
- Je krijgt dan het volledige orderbedrag inclusief verzendkosten gecrediteerd. Enkel de kosten voor retour van jouw thuis naar onze webshop zijn voor eigen rekening.
Wanneer kun je het artikel NIET retourneren:
- Als de bedenkingstijd van 30 dagen na ontvangst is verstreken;
- Als het artikel niet compleet is;
- Als het artikel beschadigd is;
- Als het artikel gebruikt, gedragen en/of gewassen is;
- Als het artikel niet voorzien is van originele verpakking;
- Als het een hygiëne product betreft (zie hieronder*)
Hoe retourneren?
1. Log in op je Thuiszorgwebshop account en ga naar 'mijn bestellingen'. Klik op 'bekijken' en geef bij het betreffende artikel aan dat je het retour wilt melden. Volg de instructies.
2. Je ontvangt via e-mail het retour label (duurtijd: max 2 dagen). Download het label (gratis of mits betaling van 6€) en druk het af. Verpak het artikel samen met de pakbon die er oorspronkelijk bij zat en bevestig het label stevig op de verpakking over het voorgaande label. Heb je geen printer? Schrijf het retouradres inclusief het retournummer van het label over en bevestig dit op de verpakking.
3. Lever het pakket in bij het door jou gekozen Bpost (BE) of PostNL (NL) kantoor. Daar hoef je niets te betalen. Hou je bewijs van afgifte goed bij!
4. Zodra het artikel bij ons binnen is, ontvang je van ons een e-mail. Op dat moment storten we je ook het verschuldigde bedrag terug. Dit kan tot 10 dagen duren afhankelijk van hoe snel de post dit bij ons levert.
Uitzonderingen retourneren*:
Er zijn enkele uitzonderingen op het herroepingsrecht:
1. Bepaalde hygiënisch gevoelige producten dienen extra aandacht alvorens te retourneren:
Hygiëne artikelen (= alles die in contact komt met lichaamsvochten) kunnen bij wet alleen geretourneerd worden indien de verzegeling van de verpakking ongeschonden is (=ongeopend).
Hiertoe behoren o.a. bandages, braces, urinalen, mondmaskers, sneltesten, geopende desinfectie sprays, pampers, matras-overtrekken, alternerende matrassen (ESRI), matrassen, kussens, zitkussens, toiletstoelen, douchestoelen, douchegordijnen en toilet-verhogers.
2. Uiteraard kunnen we voor maatwerk producten (Breezi stoelen, Vela werkstoelen, relaxzetels, verzorgingstafels op maat, tilliften op maat, aangepaste hoog-laag bedden, op maat matrassen, tumble forms, anti-scheur artikelen, slaapzakken en verpleegdekens op maat, hoog-laag tafels/bureaus en bijhorende accessoires) geen retours aanvaarden.
3. Palletzendingen: Seahorse, Vaste toiletstoel voor zware persoon, relaxzetels...
4.Gert pakket op maat samengesteld niet mogelijk te retourneren bij aankoop
Je kan via je account een retourzending aanvragen. Onderstaande stappen laten zien hoe je retourzendingen instelt. Open deze pagina in een extra tabblad om gemakkelijk de stappen te kunnen volgen.
Visueel stappenplan om een retour in te dienen via onze webshop:
Let op, afbeeldingen kunnen een beetje afwijken.
Indien je nog GEEN account had:
Om een product te retourneren, dien je sowieso een account te hebben. Je kan deze aanmaken met hetzelfde e-mailadres van je oorspronkelijke bestelling via 'mijn account/ registreren' (zie linksboven) om retourzendingen te kunnen indienen.
1. Ga naar 'mijn account' (linksboven) en klik op 'registreren'. Vul de noodzakelijke gegevens in.
2. Creëer in je account een ticket via 'mijn tickets' en meld aan ons de retour reden (zie afbeelding hieronder) alsook het SKU nummer van je artikel die je wenst te retourneren (dit kan je vinden op de pakbon in de verzenddoos).
3. Zie vanaf stap 7. hieronder.
Indien je WEL een account hebt:
1. Je logt in op je account in de ThuiszorgWebshop.
2. Je komt uit op een pagina waar je recente orders te zien zijn. Vervolgens klik je op Bekijken naast de order waarvan je een artikel retour wilt sturen. (Afhankelijk van je schermresolutie zul je misschien met een schuifbalk moeten schuiven om op 'bekijken' te kunnen klikken.)
3. Nu kom je in het overzicht van de betreffende order terecht. Hier kan je rechts onderin op de knop Artikelen retourneren klikken om de retourzending aan te maken.
4. Je wordt doorgestuurd naar een pagina waar je de retourzending kunt instellen. De eerste stap is aangeven welke producten retour gestuurd worden. Dit wordt gedaan door het aantal aan te geven in het drop-downmenu. Producten die je wilt houden, laat je op 0 staan.
5. De volgende stap is aangeven waarom de betreffende producten retour gestuurd worden. Bij Reden en Actie kun je kiezen uit de retourredenen en acties die je kan kiezen.
6. Vervolgens klik je rechts onderin op Verstuur.
7. Wij sturen u zo snel mogelijk de goedkeuring en een mail met een retourlink.
8. Klik op deze retourlink en print het label af. Kleef deze stevig op de originele verpakking en geef het af in je dichtstbijzijnde Bpost/PostNL kantoor. Indien je geen printer hebt, kun je alle informatie die zich bevindt op het label overmaken op een wit label die je kan aanvragen in je bpostkantoor. Wees zorgvuldig tijdens het overschrijven van deze informatie!
9. In het Bpost/postNL kantoor ontvang je een afgiftebewijs.
10. Je ontvangt van ons een mail wanneer we de retour goed ontvangen hebben.
11. Indien het product in zijn originele staat geretourneerd wordt, wordt zo snel mogelijk door ons uw geld terug overgeschreven. Dit gebeurt binnen de 5 werkdagen na goedkeuring (wettelijk mag dit maximaal 14dagen duren). Wij doen een extra inspanning.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Wettelijke bepalingen:
Je hebt het recht jouw bestelling tot 14 dagen na ontvangst zonder opgave van reden te annuleren. Je hebt na annulering nogmaals 14 dagen om jouw product retour te sturen. Je krijgt dan het volledige orderbedrag inclusief verzendkosten gecrediteerd. Enkel de kosten voor retour van jouw thuis naar onze webshop zijn voor eigen rekening. Deze kosten bedragen circa 6 euro per pakket, deze worden niet aangerekend indien jouw retour groter is dan 40euro. Indien je gebruik maakt van jouw herroepingsrecht, zal het product met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijze mogelijk – in de originele staat en verpakking aan onze webshop geretourneerd worden. Om gebruik te maken van dit recht kunt u contact met ons opnemen via [email protected] of dit stappenplan hier toegelicht volgen. Wij zullen vervolgens het verschuldigde orderbedrag maximum binnen 14 dagen na aanmelding van jouw retour terugstorten mits het product reeds in goede orde retour ontvangen is. Let op: deze 14 dagen gaan in op het moment dat je aangeeft dat je een bestelling wenst te retourneren. Echter dienen wij wel de retour voorafgaandelijk aan de terugbetaling in ons bezit te hebben.
Bij artikelen die beschadigd zijn of gebruikssporen vertonen, behouden wij ons het recht het geretourneerde artikel te weigeren of de schade in rekening te brengen.
Via deze link kunt u het modelformulier voor het herroepingsrecht ook downloaden indien gewenst.